سفر به بوداپست و اروپا سفر به بوداپست و اروپا .

سفر به بوداپست و اروپا

جاهاي ديدني بوداپست


بوداپست , پايتخت مجارستان داراي اسم و رسم به ( پاريس شرق ( , يكي‌از كلانشهر‌هاي فرهنگي اساسي در شرق اروپا و وطن مادري بخش اعظمي از به جا مانده جهاني يونسكو است .
بوداپست با انگيزه تبديل شدن به راءس اداري , تجاري و صنعتي مجارستان , رسماً در سال 1872 با مخلوط سه شهر به‌صورت جدا درآمد و روز جاري صاحبخانه بيش تر از 20 ميليون بازديد كننده در سال از سرتاسر دنيا در بناهاي تاريخي , موزه‌ها و گالري‌هاي هنري و همينطور سالن‌هاي ورزشي خويش است . تاريخچه حيات آدم درين كشور از حدود زمان قديم تقريب زده شده‌است . ماهي‌هاي رودخانه دانوب در بوداپست , معماري عجيب بناهاي شهر و چشمه‌هاي آبگرم آن ( كه بعضي از آنها براي هدف ها درماني از دوران ماقبل مورخ استعمال مي‌شده است ) كليه از جاذبه‌هاي توريستي اين شهر به شمار مي آيند .
. قلعه كسل هيل

در ارتفاعات بالايي رودخانه دانوب , قلعه «كسل هيل» همراه با بناهاي تاريخي بنام و موزه‌هاي قرنها وسطايي خويش قرار گرفته است . بدون شك ديدني‌ترين نصيب اين سازه , قلعه «بودا» قرن هجدهمي خواهد بود . اين كاخ عظيم با 200 اتاق خواب , مثل اكثري از شهرهاي نيز دوره‌ي خويش دارنده نورگير بوده و در شب نوروفروغ دارااست . يكي ديگر از بناهاي داراي اهميت اين قلعه كه ساخت آن به آخرها قرن 19 بر مي شود , سنگر و استحكامات ماهيگيري موسوم به «فيشرمنز باستين» است ; نقطه‌اي كه در قرن ها وسطي در آن ماهيگيران محلي تأسيسات دفاعي خويش را به پا مي‌داشتند . اين سازه در پشت كليساي «لاولي ماتيوس» , برجي با معماري «نئو رومنس» است .
يكي ديگر از ويژگي‌هاي شايان توجه شهر بوداپست مجسمه «گالرت هيل» , يك بلوك 235 متري از فرآورده دولوميت بنا شده در شيب‌هاي پاييني رودخانه دانوب است . اين مجسمه در امتداد خط گسل زمين شناسي كه در آن چندي از معروف‌ترين چشمه‌هاي دارويي شهر اعم از «آبگرم گلرت» و «حمام روداس» با قدمتي از حدود قرن 13 ميلادي قرار دارا‌هستند , بازديد كنندگان را اغوا كرده است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۳۶:۲۳ توسط:ali موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :